5 tipů pro nastávající babičky, které se cítí mladě

Zpět

V první chvíli si to člověk ani neuvědomí. Když vám syn nebo dcera oznámí šťastnou novinu, myslíte jen na to, aby bylo miminko zdravé. Užíváte si velkou radost, ale pak vás začne napadat: „Nojo, vždyť já budu babička. To už jsem asi vážně stará.”

První vnouče neznamená, že je nejvyšší čas nasadit papuče důchodky a zůstat pěkně doma před televizí. Je to naopak impuls začít o sebe víc dbát – aby vám to s kočárkem slušelo a bylo vám dobře. Jak na to? 

1) Dbejte na spánek

Věk je jen číslo, důležité je, jak se cítíte. Ale když na vás při pohledu do zrcadla vykoukne unavená žena s kruhy pod očima, dobrý pocit vám to nedodá. Jedním z důležitých faktorů mladistvého vzhledu je kvalitní spánek. Nemusíte nutně spát 8 hodin denně – spánkové potřeby jsou velmi individuální. Někdo potřebuje 9 hodin, jinému stačí 6. Vyhraďte si na spánek čas a naslouchejte svému tělu.

Při kvaliním spánku má vaše pleť jedinečnou možnost regenerovat. V těle se totiž produkuje hormon melatonin a růstový hormon, které mají antioxidační účinky a hojí tělo.

Jak mít dostatek energie na práci i na svoje vnouče? Nezanedbávejte spánek.

2) Pečujte o svoji pleť

Přes nánosy líčidel obvykle správná cesta nevede. S mladistvým vzhledem pleti vám pomohou ověřené make-up triky, ale základem je kvalitní péče.

Odlíčení, dodání aktivních látek i ochrana. Dodržujte všechny kroky v péči o vaši pleť.

Pečující přípravky i se správným postupem najdete v balíčku péče o pleť 40+.  

3) Udělejte si čas na pohyb

Jak rychle přijít na jiné myšlenky a zlepšit prokrvení těla? Nezanedbávejte pohyb. Existuje milion věcí, které právě teď nesnesou odklad – být déle v práci a všechno dodělat, vyžehlit, nakoupit. Jenže vaše tělo a mysl mnohem víc ocení hodinovou vycházku nebo cvičení s kamarádkou. Nemusíte zrovna pětkrát týdně do fitka nebo na celodenní vysokohorský pochod. Smysl mají i malé věci:

  • místo výtahu si vyberte schody,
  • jděte z práce pěšky
  • nebo se protáhněte večer před televizí.

Na své si přijdou i ti, kteří neradi běhají nebo mají pocit, že už zkusili všechno a nic je nebavilo. Znáte tyto netradiční pohybové aktivity?

Pořádná vycházka s kočárkem je perfektní pohybová aktivita, kterou ocení i maminka vašich vnoučat.

 4) Dbejte na jídelníček

Nedostatek kolagenu – to je, oč tu běží. Kolagen totiž tvoří až 70 % kůže a s věkem jeho množství klesá. Snížení se projevuji právě na kůži – přirozená elasticita se ztrácí a kůže ochabuje. Produkci kolagenu podpoříte zařazením vitamínu C a omega-3 mastných kyselin do jídelníčku. Najdete je třeba v:

  • rybách,
  • oříšcích
  • či krůtím mase.

5) Najděte si čas na sebe

Vyrazit si s kamarádkou na výstavu, kosmetiku nebo na procházku se psem má blahodárné účinky. Vypadnete z všedního koloběhu, povykládáte si o svých radostech i starostech a třeba se i potěšíte milým komplimentem. Pečujte o sebe – dobrý pocit ze sebe sama dodá sebevědomí a úsměv vám pomůže ke kráse a zářivému obličeji.

Volné sobotní odpoledne? Hurá do lesa!

Jak si udržujete mladistvý vzhled vy? Podělte se o své tipy s ostatními na Facebooku.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Kožní mikrobiom: jak bakterie pomáhají pokožce

Bakterie si nejčastěji spojujeme s nemocemi a nečistotami. Existují ale i takové, které nám pomáhají. O vztahu probiotik a střevní mikroflory se mluví stále více. Jak je to ale s obdobnými mechanismy v pokožce? Objasňujeme základy kožního mikrobiomu.

Pleť a podzim | 5 tipů pro sychravé dny

Letní šaty střídají svetříky, kabátky a silnější punčochy. Teplé letní počasí je pryč a ke slovu přichází sychravý a chladný podzim. Víte, jak své pleti dopřát maximum péče?

Atopie: vznik, prevence a kosmetická péče

Trápí nás zejména v útlém dětství, poté se občas vrací v dospělosti. Nadobro se s ní bohužel nerozloučíme. Projevy atopické dermatitidy ale můžeme zmírnit – často i bez pomoci odborníka. Poradíme vám, jak kožní onemocnění identifikovat nebo jak se vyhnout tomu nejhoršímu.