„Alespoň základní kosmetické přípravky by měly být stejně samozřejmé, jako třeba zubní pasta,” doporučuje kosmetička Lucie Urbánková

Zpět

Vzpomínáte si na své první experimenty s kosmetikou?

U mě to začalo pořizováním různých přípravků na akné. Chtěla jsem zkoušet hlavně produkty z televize a reklam. První pokusy ale nedopadly dobře.

Pak vám někdo poradil?

Kvůli problémům s pletí jsme zašla ke kosmetičce. Ta mi pomohla vybrat správné přípravky, zpětně jsem za tu první návštěvu vděčná.

A napadlo vás, že by se z vás mohla stát právě kosmetička?

Už po prvních ošetřeních se mi to povolání začalo líbit. V průběhu let jsem se v tom jen utvrzovala a prosadila si své. Ve 22 letech jsem v Moravských Budějovicích otevřela svůj první salon a začala pomáhat s péčí o pleť.

Příjemné a profesionálně vybavené místo je pro kosmetičku základ.

Zkoušíte nové procedury nejprve na sobě, než je začnete nabízet zákazníkům?

Je to tak, první testování zkouším sama nebo na svých blízkých. Až když mám jistotu, že ošetření skutečně má výsledky, nabídnu je i svým klientkám.

Máte z takových testování nějakou úsměvnou historku?

Asi před 3 roky za mnou přišla obchodní zástupkyně z NAFIGATE Cosmetics s maskou Nano Eye Lift. Chtěla ji vyzkoušet na mně. Upřímně, moc dobrý pocit jsem z toho neměla, tlačil mě ten den čas, ale nakonec jsem svolila. Dnes se nad tou vzpomínkou musím opravdu usmívat, protože právě tato pro mě tenkrát „podezřelá” a netradiční nanovlákenná maska se stala standardní součástí ošetření mnoha zákaznic.

Nano Eye Lift redukuje vrásky okamžitě a účinek trvá až 48 hodin.

Naučit se řemeslo je jedna věc, ale jaké další schopnosti jako kosmetička potřebujete?

Myslím si, že dnes se kosmetička musí vzdělávat průběžně v kosmetice jako

takové. Nestačí to, co nás naučili ve škole nebo na rekvalifikačním kurzu. Je nutné být na určitou část kosmetiky zaměřená a zde mít maximální rozhled.

Co je podle vás nejsložitější část vzdělávání?

Asi problematika dermatologických onemocnění. I jako kosmetička musím být schopná klientkám dobře poradit nebo doporučit vyšetření u dermatologa.

Jaké procedury vás nejvíce baví?

Největší výzva jsou pro mě klientky s problematickou pletí. Musím správně rozpoznat obtíže a následně důsledně spolupracovat s klientkou. Mám od zákaznic dobré ohlasy, vidím výsledky a jsem spokojená.

A které procedury jsou nejoblíbenější mezi zákazníky?

U těch s problematickou pletí především chemické peelingy. Pokud jsou klientky trpělivé, tak s peelingy mám velmi dobré výsledky i při hyperpigmentacích.

Základ je, aby klientky chtěly v péči o svoji pleť s kosmetičkou spolupracovat.

Jak moc sledujete trendy v kosmetice, přípravcích a procedurách?

Sice mám své oblíbené a prověřené kosmetické přípravky i procedury, ale trendy sleduji. Vývoj v kosmetické oblasti je velmi rychlý, údajně i rychlejší, než vývoj v počítačovém průmyslu.

Co si u nových přípravků hlídáte?

Soustředím se na to, zda nabízený přípravek skutečně odpovídá tomu, co slibuje. Mám velmi dobré zkušenosti s kosmetikou, která je vyvíjená a vyráběná v Česku.

Salon Lucie Urbánkové.

A co nové přístroje?

I u nich platí to, co u výběru nové kosmetiky. Testuji účinky, porovnávám cenu. Původ přístroje je ale ještě důležitější než u kosmetiky. Dodavatel by měl být schopný zařídit kvalitní zaškolení a případně rychlý servis. To jsou měřítka, na která při nákupu můžete zapomenout a později se vám třeba vymstí.

Čím se NAFIGATE přípravky odlišují od ostatních produktů?

Oceňuji jejich složení, neobsahují zbytečné množství konzervačních látek a parfémů. Podrobný přehled účinných látek si můžu kdykoliv přečíst na blogu. A samozřejmě je odlišuje užití nanotechnologií. To je bezkonkurenční a v České republice jedinečné.

Chodí na kosmetiku častěji už i muži?

Muži na kosmetiku sice chodí častěji než dříve, ale stále mají co dohánět. I když muže netrápí problematická pleť, tak bych jim doporučila přidat do své poličky v koupelně i základní kosmetické přípravky. Měly by být stejně samozřejmé jako třeba zubní pasta.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Šetrná opalovací emulze: jak pracujeme s celosvětovým unikátem

Když jsme se rozhodli, že uvedeme produkt se zbrusu novým materiálem, bylo nám jasné, že proces s sebou ponese mnoho výzev. Přečtěte si, jak ladíme a testujeme opalovací emulze s přírodním polymerem P3HB.

Ředitel NAFIGATE Cosmetics sdílí postřehy z italského kosmetického veletrhu

V půlce března se uskutečnila jedna z nejprestižnějších kosmetických akcí v Evropě. Veletrh Cosmoprof přilákal přes 200 000 návštěvníků a více než 2 000 vystavovatelů. Ondřej Mynář, ředitel NAFIGATE Cosmetics, se zde rozhodl načerpat inspiraci. Přečtete si, co si z veletrhu odnesl.

Víme, jak nejlépe připravit pokožku na léto plné slunce

Opalovací přípravky máme nachystané. Klobouky čekají v šatníku a sluneční brýle na botníku. Horké letní dny jsou tady. Před sluněním je ale důležité vědět, jak se na léto správně připravit. A i sluneční záření nám k tomu pomůže.