Fakta a mýty o pocení: co pomůže a co je jen pověra?

Zpět

V naší kůži jsou 2 až 3 miliony potních žláz. Rad jak je zkrotit, aby vás pot neomezoval a jeho zápach neobtěžoval, koluje mezi lidmi hodně. Které ale fungují a které ani nemusíte zkoušet?

Pot je přirozený

Pravda.

Potíme se, když je nám teplo, když vyvíjíme fyzickou aktivitu a když jsme ve stresu. Pocení je důležité pro regulaci tělesné teploty a také pro tvorbu antibakteriální vrstvy na kůži, která chrání pokožku.

Když se ale potíme příliš, pravděpodobně s naším tělem není něco v pořádku a je na místě zvážit návštěvu lékaře.

Vyvážená strava je důležitá pro správné fungování organismu i svěží pleť.

Strava ovlivňuje pocení

Pravda.

Skladba jídelníčku mění množství potu i jeho zápach. Vyhýbejte se ostrým jídlům, česneku, kari, kávě, čaji a také alkoholu.

Když je potu moc, chybí tělu hořčík

Částečně pravda.

Nadměrné pocení může opravdu zapříčinit nedostatek hořčíku. Zároveň s potem hodně hořčíku z těla odchází a je proto třeba jej doplňovat. Do svého jídelníčku zařaďte třeba avokádo, banány nebo semínka.

V oholeném podpaží se hůře usazují bakterie, které rozkládají některé látky obsažené v potu. Když se zbavíte chloupků, zmírníte nepříjemný zápach, který tyto bakterie způsobují.

Oholená pokožka se potí méně

Ne, to je mýtus.

Oholená pleť se potí úplně stejně. Pot je totiž sám o sobě bez zápachu. Nepříjemný odér způsobují až kožní bakterie, které rozkládají v potu obsažené tuky a bílkoviny. Ale když se oholíte, bakterie nebudou mít tak příznivé podmínky pro usazování. Holením tedy nezabráníte pocení, ale omezíte nepříjemný zápach.

Pot je jenom na škodu

Kdepak, tohle je velký mýtus.

Pocení nejen napomáhá správné funkci organismu, ale hlavně zkrášluje. Když vyvíjíte fyzickou aktivitu a potíte se, pokožka dostává řádnou porci kyslíku, takže se lépe prokrvuje, vypadá pružnější a napnutější.

Tělo se také díky potu snáze a rychleji zbavuje odumřelých kožních buněk, volných radikálů i staré lymfy.

Pokožka tak získá zdravější barvu a je víc svěží. Takže příště, až se zapotíte při svižné procházce, uvědomte si, že to děláte nejen pro pevné svaly, ale i pro krásnou mladistvou pleť.

dyž se zapotíte třeba na procházce, ještě chvilku si odpočiňte, než skočíte do sprchy. Organismus potřebuje trochu vychladnout a přestat produkovat pot.

Když se zpotím, běžím rovnou do sprchy

Tak to je špatně.

Se sprchou chvíli vydržte. Tělo potřebuje po fyzické aktivitě asi 10 až 15 minut pauzu, než sníží produkci potu. Pokud byste skočili do sprchy hned, budete se po ní nejspíš potit ještě víc než předtím.

A nesprchujte se horkou vodou, protože z pokožky smývá lipidy, které kůži zvláčňují a zvlhčují. Když si pustíte vodu spíš vlažnou, ochrannou vrstvu na pokožce si zachováte.

Po sprše je ideální chvíle pro použití hydratačních krémů. Pokožce musíte zase dopřát všechny látky, které s potem tělo ztratilo.

Po sprše je důležitá hydratace

Pravda.

Pořádně osušte tělo, aby se zbytková vlhkost neodpařovala a nezpůsobovala vysychání pokožky. Dodejte kůži znovu hydrataci, o kterou pocením přišla. Díky rozšířeným pórům mohou účinné látky, vitamíny a minerály proniknout hlouběji do pokožky a tím i lépe působit.

Právě po sprše máte ideální příležitost použít svůj oblíbený hydratační denní krém, abyste znásobili jeho účinek. Pokud jdete do sprchy před spaním, použijte regenerační noční krém.

Po sprše je správná doba i na boj s vráskami, které vznikají už v hlubších vrstvách kůže. Molekuly NAFIGATE Kyseliny Hyaluronové se v tuto chvíli budou vstřebávat ještě o něco lépe.

Někomu pomáhají bylinky

Pravda.

Někomu od pocení rukou či nohou pomáhají obklady z šalvěje. Odborníci na bylinky doporučují pro omezení nadměrného pocení pít odvar z rovnoměrných dílů šalvěje, máty a yzopu lékařského.

Pokud se potíte spíš při stresu, vyzkoušejte odvar z 20 g kozlíku lékařského, 10 g máty a 10 g přesličky. Bylinky přelijte vroucí vodou a nechte 20 minut vyluhovat. Hrneček vypijte před spaním.

Hydratace zvenku i zevnitř je velmi důležitá. Pokud nepijete dostatek neslazených tekutin, vaše kůže předčasně stárne.

Dodržování pitného režimu je základ

Pravda.

Pokud nevypijete dostatek čisté vody či jiných neslazených tekutin, můžete se začít mnohem více potit. Dehydratace je spojená s vyšší srdeční aktivitou, vyšší tělesnou teplotou a tím pádem vyšší potřebou těla se ochladit, tedy potit.

Pokud dlouhodobě nepijete dostatek tekutin, vaše kůže bude předčasně stárnout a začnou se objevovat vrásky. Dva litry čisté vody denně udrží pokožku svěží. Bojovat s vráskami a hydratovat pleť vám pomůže také kyselina hyaluronová.

Máte nějaké zaručené tipy proti pocení? Budeme rádi, když se o ně s námi podělíte na Facebooku.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Kyselina hyaluronová nejen pro dokonalou pleť. Představujeme další využití oblíbené hydratační látky

Všichni dnes víme, že kyselina hyaluronová je skvělým doplňkem kosmetické rutiny, a to zejména pro své intenzivní hydratační schopnosti. Pomůže však i v jiných případech – takových, kdy pokožka čelí vážnějším problémům.

Dezinfekční gely na ruce: na co si dát pozor?

Gely, balzámy a jiné čisticí přípravky na ruce jsou dnes již neodmyslitelnou součástí našich kabelek, stolů nebo přihrádek v autě. Dezinfekci ale nesmíme s klasickým mytím rukou zaměňovat. Měla by pomáhat spíše v případech, kdy se k vodě a mýdlu nedostaneme. A i v těchto situacích je důležitý správný postup a koncentrace.

Pečujte o pleť po čtyřicítce správně s našimi tipy

První známky stárnutí pleti nastupují okolo třicátého roku. Můžeme sledovat první jemné linky a chybky ve struktuře pokožky. Vše se ale pořádně projeví až po čtyřicítce. S vráskami se ale nemusíme ještě smiřovat. Stačí si správně upravit kosmetickou péči a zachovat si přirozenou krásu i nadále.