„Při nákupech čtu etikety nejen na potravinách, ale i na kosmetice,” říká produktová manažerka NAFIGATE Cosmetics Helena Šňupíková

Zpět

Fyzika ji na škole sice bavila, ale že se jednou bude podílet na výrobě české kosmetiky, která pracuje s nanovlákny a kyselinou hyaluronovou, to produktovou manažerku Helenu Šňupíkovou nenapadlo. Přečtěte si její příběh.

Jak dlouho se ve světě kosmetiky pohybujete?

V rámci profese je to asi rok.

A proč právě kosmetika?

To, že jsem se ocitla v kosmetickém průmyslu, je v podstatě náhoda. Nejsem člověk, který by v životě nějak extra plánoval. Neměla jsem tehdy ani vysněné odvětví, ve kterém bych chtěla jednou pracovat. Ale po roce musím říct, že se zde neustále něco děje, každou chvíli je na trhu nějaká novinka a to mě baví.

Ovlivnila vás práce v kosmetické firmě i ve volném čase?

Aniž bych si to uvědomovala, všímám si více věcí, které jsem dříve nevnímala. Zákulisí kosmetiky mě čím dál víc zajímá. Například teď nečtu etikety jen u potravin ale nově i u kosmetiky, takže je „radost“ se mnou nakupovat. Doporučuji si s sebou vzít noviny a kafe, bývá to na dlouho.

Zajímala vás na škole věda?

Záleží na tom, jaké obory si pod slovem věda představíte. Fyzika mě bavila, ale co se týče chemie, zbavila jsem se jí už na střední škole a tehdy jsem to považovala za úspěch. Opravdu bych neodhadla, že jednoho dne budu pracovat s produkty nanotechnologie.

Česká výroba, vysoká kvalita surovin a důkladné testování. To je postup, který v NAFIGATE Cosmetics bez výjimky dodržují.

Co pro vás byla zatím největší výzva v práci?

Trefit z Ostravy do Pardubic na Nano Den. Kolegyně, která tam měla jet, nakonec nemohla, proto jsem byla ze dne na den povolána já. Ráno jsem dostala klíče, papíry od auta a vyrazila jsem. Řízení mě sice baví, ale v půli cesty se mi vybil mobil s navigací. Cesta byla jedna velká objížďka a já dodnes považuji za zázrak, že jsem dojela včas.

Čím se podle vás NAFIGATE nejvíce odlišuje od ostatních kosmetických značek?

Jsme sví. To napovídá už náš slogan „Krása je věda“. Za každým naším produktem stojí dlouhý vývoj a testování. Zakládáme si na tom, abychom na trh uvedli produkt, se kterým jsme si na 100 % jistí. Máme vlastní výzkum a na podoční masku Nano Eye Lift jsme dokonce získali patent. A to je podle mě to, čím jsme jiní. Věda v pozadí a skutečnost, že všechny naše produkty vznikají v České republice.

Když začnete kyselinu hyaluronovou řešit s lidmi mimo kosmetickou branži, s jakými reakcemi se nejčastěji setkáváte?

Dnes už většina lidí ví, co kyselina hyaluronová je. Otázky se pak zaměřují na to, v čem se jednotlivé produkty s kyselinou liší, co je potřebné sledovat na etiketě a na co si dát pozor.

Všechny nové produkty v NAFIGATE Cosmetics se mnohokrát testují. Až při 100% spokojenosti jdou na trh.

Setkáváte se často s některými mýty kolem kosmetiky a vrásek?

Mýtů je spousta. Často se objevuje například tvrzení: „Já už jsem dost stará, mně už na vrásky nic nepomůže.“ O svou pleť se můžeme začít starat v jakémkoliv věku, určitě čím dříve, tím lépe, ale rozhodně nikdy není pozdě.

A jak jim čelíte?

Pokud se nějaký mýtus o pleti objeví, vždy se snažíme vše uvést na pravou míru na našem blogu nebo Facebooku. I s tím nám mimo jiné pomáhá naše kolegyně farmaceutka Žofie Trpělková.

Používáte sama některé NAFIGATE přípravky?

Ano a nejen já. Oblíbily si je i maminka  a sestra. Maminka pravidelně používá kompletní péči. Já se sestrou využíváme nejčastěji NAFIGATE Kyselinu Hyaluronovou. Skvěle totiž pomáhá odstraňovat různé jizvičky. Ještě používám noční krém, protože večer si na něj vzpomenu. Ranní péči o pleť celkem zanedbávám, pravidelně ráno posouvám budík minimálně třikrát a pak už tak tak stíhám dobíhat na tramvaj.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Micely (nejen) v kosmetice: vše o jejich rozdílech a využití

Nejprve pomáhaly jen při čištění domů a bytů. S postupem času ale věda našla způsob, jak vytvořit jejich šetrnější variantu, která dokáže bez podráždění odstranit i makeup z pleti. Dnes už jsou micely v kosmetice stálicí. Podívali jsme se na to, zda jsou vždy tou nejlepší variantou.

Nejžhavější kosmetické trendy za rok 2019 (1.díl)

Na jaře jsme se vydali do Paříže, kde se uskutečnila konference In-cosmetics: největší světová událost, která se specializuje na aktivní látky v kosmetice. Během konference jsme se zúčastnili mnoha prezentací a zjistili jsme, které trendy hýbou kosmetickým trhem. Vybrali jsme pro vás 5 nejzajímavějších.

Do čeho balíme šetrnou kosmetiku

Bublinkové fólie, polystyrenové polštářky, nafukovací obaly. Na takovéto výplně jsme určitě všichni zvyklí. Přepravované předměty ochrání. Jejich dopad na planetu ale už tak příznivý není. Na to v NAFIGATE Cosmetics bereme ohled. I k výplňovým materiálům přistupujeme šetrně.