website „Skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků,” říká zakladatel NAFIGATE Cosmetics Ondřej Mynář - NAFIGATE Cosmetics Přeskočit na obsah
„Skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků,” říká zakladatel NAFIGATE Cosmetics Ondřej Mynář - NAFIGATE Cosmetics

„Skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků,” říká zakladatel NAFIGATE Cosmetics Ondřej Mynář

Co zakladatele NAFIGATE Cosmetics Ondřeje Mynáře přitáhlo ke kosmetice a proč věří tomu, že i tento obor lze kombinovat s vědou? Přečtěte si rozhovor o nelehké cestě české značky.

 

Čím vás zaujal svět kosmetického průmyslu?

Především tím, jak rychle můžeme na trh uvádět nové produkty. Každý měsíc firmy představují stovky nových přípravků, které využívají různé aktivní látky. V takové záplavě je podle mého důležité nezapadnout – nešetřit na ingrediencích a vyrábět kvalitní produkty.

Co pro vás byla při rozjezdu firmy největší výzva?

Jednoznačně rozšiřování produktového portfolia tak, aby všechny nové produkty zapadaly do naší vize a zároveň si zachovaly velmi vysoký standard kvality. Každý produkt dlouho testujeme, nechceme nic podcenit. Kvůli důslednosti nám vývoj nových produktů někdy zabere více času, než bychom si přáli. Kvalita u nás má ale přednost před kvantitou, proto věříme, že je to správná cesta.

Jakou největší pracovní chybu jste udělal?

Jsem u NAFIGATE Cosmetics od prvního dne a byl jsem součástí týmu, který uvedl úplně první produkt Acne Invisible. Jednalo se o přípravek proti akné na bázi nanovláken. Dostatečně jsme ho ale neotestovali a uvedli na trh uspěchaně. Produkt se proto nepovedl přesně podle našich představ a my ho poměrně nákladně stahovali z prodeje. Nechtěli jsme prodávat něco, co z našeho pohledu nebylo 100% kvalitní. Padlo na to spoustu času, peněz i nervů. Ale hodně jsme se z toho poučili. A myslím, že je to na naší práci vidět.

Napadlo vás někdy, že podnikání raději zabalíte?

Nikdy. S týmem jsme už zvládli překonat spoustu překážek. A skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků.

Jak vymýšlíte nové produkty?

Často se inspirujeme požadavky zákazníků. Když nám o nějaký produkt napíšou, snažíme se jim vyhovět. Hodně se díváme i do zahraničí, kde jsou kosmetické trhy více rozvinuté než u nás. Letos jsem se byl například v Itálii na veletrhu Cosmoprof a chystám se na další dva evropské veletrhy. Za tvorbou nových produktů je ale samozřejmě delší proces.

 

Sérum Hyaluron Anti-Aging v novém designu.

Můžete ten proces alespoň krátce popsat?

Nejprve připravíme specifikaci produktu a vyrobíme první vzorky. Ty zkoušíme v našem týmu. Pokud je vše v pořádku a produkt nám sedí, tak vzorky předáme na testování do kosmetických salónů a našim zákazníkům.

Funguje vám tento systém dobře?

Ano. Pokud se ukáže, že produkt má nějakou vlastnost, která více lidem nevyhovuje, upravíme ho. Může se jednat například o konzistenci nebo pocit po aplikaci. Vzorky testujeme tak dlouho, dokud nemáme jistotu, že je vše v pořádku.

A v tu chvíli je hotovo a produkt uvedete na trh?

Tak rychlé to není. Nejprve naše produktová manažerka Helena obstará grafické podklady, texty, obaly, … Je toho hodně k zařizování. Mezitím produkt zadáme na dermatologické testy a připravujeme výrobu ve velkém. Novinka po výrobě musí projít mikrobiologickými testy, které prokáží nezávadnost. A až poté jde do prodeje.

To působí složitě…

Je to hodně kroků, ale logicky na sebe navazují. A jen díky dodržení všech máme jistotu, že výsledek bude perfektní. Navíc, s každým dalším produktem zvládáme proces rychleji a lépe.

V NAFIGATE Cosmetics testují nové produkty všichni. Díky tomu má i ředitel přehled o účincích a kompletním portfoliu.

Čím se podle vás odlišujete od ostatních kosmetických firem?

Jsme unikátní tím, že máme vlastní patentovaný vývoj. Tam vše optimalizujeme a vymýšlíme. A to vše zde v České republice.

Co vám během pracovního dne udělá největší radost?

Rozhodně pochvala od zákazníka. Když nám přijde pozitivní ohlas na e-mail, Facebook nebo nám někdo zavolá, koluje zpětná vazba po celé firmě.

A jakou nejzvláštnější zpětnou vazbu od zákazníků jste dostali?

Jednou jsme měli zákaznici, která byla tak nadšená z používání kyseliny hyaluronové, že ji začala aplikovat i na jizvu svého pejska. Měli jsme radost, že to pejskovi taky pomohlo.

Na co se teď ve firmě nejvíce těšíte?

Chystáme další produkty a opět vyrazíme na veletrhy s několika novinkami. Budeme pořádat semináře pro kosmetické salóny a průběžně se připravujeme Vánoce.

 

Chcete, aby vám žádná novinka neutekla? Sledujte nás na našem Facebooku a o novinkách, pozvánkách a produktech se dozvíte jako první.

Předchozí článek Jak balíme šetrnou kosmetiku

Zanechat komentář

Než se komentáře objeví, musí být schváleny

* Požadovaná pole