
„Skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků,” říká zakladatel NAFIGATE Cosmetics Ondřej Mynář
Co zakladatele NAFIGATE Cosmetics Ondřeje Mynáře přitáhlo ke kosmetice a proč věří tomu, že i tento obor lze kombinovat s vědou? Přečtěte si rozhovor o nelehké cestě české značky.
Čím vás zaujal svět kosmetického průmyslu?
Především tím, jak rychle můžeme na trh uvádět nové produkty. Každý měsíc firmy představují stovky nových přípravků, které využívají různé aktivní látky. V takové záplavě je podle mého důležité nezapadnout – nešetřit na ingrediencích a vyrábět kvalitní produkty.
Co pro vás byla při rozjezdu firmy největší výzva?
Jednoznačně rozšiřování produktového portfolia tak, aby všechny nové produkty zapadaly do naší vize a zároveň si zachovaly velmi vysoký standard kvality. Každý produkt dlouho testujeme, nechceme nic podcenit. Kvůli důslednosti nám vývoj nových produktů někdy zabere více času, než bychom si přáli. Kvalita u nás má ale přednost před kvantitou, proto věříme, že je to správná cesta.
Jakou největší pracovní chybu jste udělal?
Jsem u NAFIGATE Cosmetics od prvního dne a byl jsem součástí týmu, který uvedl úplně první produkt Acne Invisible. Jednalo se o přípravek proti akné na bázi nanovláken. Dostatečně jsme ho ale neotestovali a uvedli na trh uspěchaně. Produkt se proto nepovedl přesně podle našich představ a my ho poměrně nákladně stahovali z prodeje. Nechtěli jsme prodávat něco, co z našeho pohledu nebylo 100% kvalitní. Padlo na to spoustu času, peněz i nervů. Ale hodně jsme se z toho poučili. A myslím, že je to na naší práci vidět.
Napadlo vás někdy, že podnikání raději zabalíte?
Nikdy. S týmem jsme už zvládli překonat spoustu překážek. A skončit s výrobou kosmetiky, které lidé věří, to by mi přišlo jako zrada našich zákazníků.
Jak vymýšlíte nové produkty?
Často se inspirujeme požadavky zákazníků. Když nám o nějaký produkt napíšou, snažíme se jim vyhovět. Hodně se díváme i do zahraničí, kde jsou kosmetické trhy více rozvinuté než u nás. Letos jsem se byl například v Itálii na veletrhu Cosmoprof a chystám se na další dva evropské veletrhy. Za tvorbou nových produktů je ale samozřejmě delší proces.
Zanechat komentář