Proč jsme změnili uzávěr sprchového mléka Coconut Peeling Milk

Zpět

Možná jste si všimli, že se uzávěr našeho sprchového mléka už neleskne. Při testování balení jsme totiž zjistili, že stříbrné víčko můžeme nahradit šetrnější variantou. Přečtěte si, o hledání cesty k obalu, který přírodu zatíží méně.

Všechno to začalo s vývojem přírodního polymeru P3HB . Čeští vědci objevili materiál, který má vlastnosti podobné běžným plastům. Na rozdíl od nich se však v přírodě umí rozložit a tak nezatěžuje životní prostředí.

Napadlo nás, že by kousky přírodního polymeru P3HB mohly fungovat jako abraziva (tedy „obrušovací částečky”) v peelingu. Po očištění pleti by díky rozložitelnosti nezatěžovaly přírodu. V běžných peelingových prostředcích totiž výrobci k podobným účelům používají mikroplasty, které

  • se nerozkládají ve vodě
  • procházejí filtračními systémy
  • a dostávají se i do pitné vody.

Šetrná varianta peelingu nám dávala smysl a na kosmetický trh jsme uvedli český unikát.

První verze sprchového mléka se pyšnila luxusním stříbrným uzávěrem. Po zjištění, že tento materiál nelze recyklovat, jsme vsadili na bílou variantu, která si s přírodu tolik nezatěžuje.

Šetrný produkt do šetrného obalu

Dlouho jsme přemýšleli, jaký materiál pro obal sprchového mléka zvolit.

Chtěli jsme, aby se s balením při recyklaci jednoduše zacházelo a aby se vám finální produkt líbil. Nezapomínali jsme však ani na přírodu, a proto jsme chtěli zvolit variantu, která ji neohrozí.

Při přemýšlení nám prošlo rukama několik druhů materiálů včetně bioplastů.


Proč polyetylén?

Jde o druh plastu, který vzniká jako vedlejší produkt při výrobě paliv. Díky tomu nemusí být vyráběn pomocí speciální technologie, která by zbytečně zatěžovala přírodu.

V České republice dobře víme, jak s recyklovatelným plastem zacházet. Na rozdíl od bioplastů si navíc odpadní technologie s polyetylénem jednoduše poradí.

Poté, co polyetylénový materiál očistíme a vhodíme jej do správného kontejneru, si můžeme být jisti, že najde své opětovné využití.

   

Záleží na každém detailu

Abychom mohli náš produkt nazvat skutečně šetrným, musí respektovat přírodu každou částí:

  • Obsah produktu se musí v přírodě beze zbytku rozložit.
  • Balení produktu lze recyklovat.
  • Etiketa musí odpovídat vlastnostem balení, aby nenarušila recyklační proces.
  • Uzávěr nesmí být z jiného materiálu než lahev.

Téměř vše se nám podařilo vyřešit na první pokus. Unikl nám pouze stříbrný detail uzávěru, který plné recyklaci bránil. Po tomto zjištění jsme ihned začali hledat šetrnějšího náhradníka.

Po pár týdnech od uvedení sprchového mléka jsme stříbrný uzávěr vyměnili za bílou variantu, která recyklační proces nenaruší. Nyní lze každou část balení Coconut Peeling Milk zrecyklovat.

Pokud plasty důkladně neroztřídíme, mohou skončit v povrchových vodách, kde se postupně rozloží na malé části a ublíží přírodě, zvířatům a dokonce i nám. Když je však důkladně očistíme a poté je vhodíme do správného kontejneru, najdou své opětovné využití.

Zajímá vás, ze kterých materiálů jsou obaly vaší kosmetiky? Napište nám do komentářů na Facebooku.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

5 originálních tipů na letní osvěžení

Větráky se otáčí na nejvyšší stupeň. Lednice chladí nápoje a melouny. Každý vyráží k vodě. Tyto ověřené vychytávky na letní dny plné sluníčka všichni známe. Často však ani tyto fígle nepostačí. Přečtěte si, jakými netradičními způsoby si můžete od horka rychle ulevit.

Zjemnili jsme opalovací emulzi

Po uvedení UV ochrany z přírodního polymeru P3HB jsme netrpělivě čekali na reakce prvních majitelů. Moc nás zajímalo, jak zákazníci ohodnotí zcela novou generaci opalovacích přípravků. Na účinnosti emulze se majitelé shodli. Někteří navíc podotkli, že by ocenili jemnější konzistenci. Bez váhání jsme začali hledat řešení.

5 tipů, jak oživit denní rutinu

Rutina nám neuškodí. Dává nám pocit jistoty a řádu. Ale i zaběhlý program je dobré čas od času oživit originálním nápadem. Nová činnost rozvíří nudu a nabije vás energií. Vyzkoušejte jeden z našich nápadů a vneste do každodenního režimu trochu originality.