Ředitel NAFIGATE Cosmetics sdílí postřehy z italského kosmetického veletrhu

Zpět

V půlce března se uskutečnila jedna z nejprestižnějších kosmetických akcí v Evropě. Veletrh Cosmoprof přilákal přes 200 000 návštěvníků a více než 2 000 vystavovatelů. Ondřej Mynář, ředitel NAFIGATE Cosmetics, se zde rozhodl načerpat inspiraci. Přečtete si, co si z veletrhu odnesl.

Hlavním tématem letošního ročníku byla udržitelnost a vývoj kosmetiky v souladu s přírodou – myšlenka, která je velmi blízká i naší kosmetice. Chtěli jsme vědět, jak si NAFIGATE Cosmetics z pohledu šetrnosti vede v porovnání s ostatními světovými značkami.

Rostoucí potenciál zelené kosmetiky

Výrobci, kteří upřednostňují přírodu, získávají na trhu stále více prostoru. Stejně tomu bylo i na letošním veletrhu. „Na Comsprofu jsem na první pohled viděl, jak značky kladou větší důraz na udržitelnost. Výrobci se snaží využívat recyklované a recyklovatelné obaly, omezují propagační materiály a snaží se nahradit mikroplasty za přírodní alternativy,“ říká Ondra.

Potvrzuje to loňská studie společnosti McKinsey. Podle ní bude v následujících letech okolo 66 % mladých zákazníků upřednostňovat kosmetické značky, které berou ohled na přírodu. Podle odhadů bude proto zájem o zelenou kosmetiku rychle růst

Touha po šetrnosti k přírodě byla viditelná v každém koutu výstaviště.

Vystavovatelé na Cosmoprofu právě v tomto duchu své značky prezentovali. „Veletrhem se nesla myšlenka, že i malé změny, které podpoří udržitelnost a mají dopad na životní prostředí, jsou nutným začátkem pro změnu myšlení firem a zákazníků.“

Šetrnost a vzdělávání

Z tisícovek vystavovatelů padly Ondrovi do oka hlavně dvě evropské firmy a jejich nápady:

  • Tím prvním byl koncept litevské značky Mádara, která podrobně studuje složení rostlinných extraktů, a poté je přetváří v laboratořích. Díky vlastní produkci Mádara nemusí složky kosmetiky sbírat ani těžit a může tak pracovat u s látkami, které jsou v přírodě ohrožené.

  • Řešení problémů s mikroplasty společnosti NAIF. Firma přidává do peelingových produktů místo plastových částic kalcit – přírodní materiál, který vzniká při čištění vody. Přírodní látku společnosti dodávají nizozemské čističky.

Veletrh zdobily nejrůznější plakáty, cedulky a infografiky, které návštěvníkům sdělovaly, do jaké míry výrobci kosmetiky kladou důraz na udržitelnost a šetrnost.

Obě společnosti své zákazníky vzdělávají o závažném množství mikroplastů, které jsou v oceánech i pitné vodě.

Problematiku mikroplastů aktivně řešíme i v NAFIGATE Cosmetics. Přečtěte si, jak jsme je nahradili přírodním polymerem P3HB v peelingovém mléce.

Krok správným směrem

Návštěva veletrhu Ondru utvrdila v tom, že je s NAFIGATE Cosmetics na správné cestě. Další šetrný krok má podobu opalovacího krému s UV ochranou z přírodního polymeru P3HB, který poslouží jako šetrná náhrada za běžně používané chemické opalovací emulze.

„Jsem rád, že jsme se jako společnost v roce 2018 vydali správným směrem k rozvoji udržitelnosti našich produktů. Je důležité, abychom nezapomněli na naši zodpovědnost vůči planetě a ve stejném duchu měnili naši značku.“ shrnuje Ondřej.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Prozrazujeme kompletní složení čisticího mléka

Nesedí vám odličovací oleje? Pak by vám mohlo vyhovovat právě odličovací mléko. Cleansing milk spolehlivě odlíčí makeup i nečistoty, poradí si s nimi však pomocí těch nejšetrnějších látek. Prozradíme vám, které to jsou.

Potvrzeno: kosmetika odbourává stres

Trochu klidu bychom si měli dopřávat co nejčastěji. I během péče o pleť. Pokud máte pocit, že vám péče o pleť pomáhá relaxovat, nemýlíte se. Výzkum potvrdil, že kosmetika snižuje hladiny stresu.

20 faktů o kyselině hyaluronové

Některé už možná znáte, jiné vás třeba překvapí. Kyselina hyaluronová si nezískala svou oblibu jen pro své úžasné hydratační účinky, ale i mnoho ostatních vlastností. Sesbírali jsme pro vás hned dvě desítky faktů o této kosmetické stálici.