Kvalitní spánek je pro pleť nezbytný. A zatočí i s jarní únavou

Zpět

Odborníci se na příčinách jarní únavy nemohou shodnout. Podle jedné teorie se tělo vyrovnává se stresem ze změny ročního období. Podle jiné zase vydává výrazně větší množství energie než v zimě, protože se snaží využít náhlý přísun tepla a světla. Ať už je příčina jakákoliv, jarní únava má negativní vliv na naši psychiku, zdraví i vzhled.

Nejlepší obrana proti jarní únavě je poslechnout své tělo a dopřát mu dostatečnou regeneraci během kvalitního spánku.

Příčiny jarní únavy nejsou zcela jasné. Následky nám ale nové roční období nezpříjemňují.

Co se s naším tělem ve spánku děje

Spánek je přirozený regenerační mechanismus. Odpočinek a čas na obnovu potřebují nejen svaly, ale také vnitřní orgány. Snižuje se tělesná teplota, zpomaluje dech.

Nadvěsek mozkový (část mezimozku) produkuje v noci hormon melatonin. Ten má mimořádně vysoké antioxidační účinky, kterými chrání naše tělo.

Chvíli po usnutí mozek uvolní největší dávku růstového hormonu, který má na starosti nejen růst, ale také regeneraci a hojení celého těla, tedy i kůže.

Tmavé kruhy pod očima sice můžete zamaskovat, ale je lepší jim předejít.

Proč máme kruhy pod očima

Nedostatečný spánek si vybírá svoji daň nejen dlouhodobě. O našem ponocování kvůli temným kruhům pod očima ví celé okolí hned následující den.

Kruhy pod očima způsobují drobné cévky, které prosvítají tenkou pokožkou v okolí očí.

Pokud jsme kvůli nevyspání ve stresu a více unaveni, produkují naše nadledviny hormon kortizol. Ten zvyšuje odolnost těla vůči stresu a pomáhá mu připravit se na boj nebo útěk. Zvyšuje tlak a zadržuje vodu v těle. Rozšiřuje tím, mimo jiné, i cévky pod očima.

Pokud povrch cévky popraská, začne se v jejím okolí rozkládat malé množství z cévky uvolněné krve. Tělo odbourává uvolněný hemoglobin a vznikají tmavá barviva - vaše kruhy pod očima.

Kvůli zadržování vody kortizolem vznikají také snadněji otoky a k tmavým skvrnám pod očima se přidávají i nateklá víčka a oční okolí.

Udržte si krásnou pleť jarní únavě navzdory

S kruhy pod očima a unavenou pletí můžete bojovat:

  • dostatečně pijte,
  • nepřehánějte to se solí ani alkoholem,
  • při práci na počítači nastavte nižší kontrast barev a menší zářivost monitoru,
  • zmírňujte otoky pod očima chlazením
  • a používejte na citlivé oční okolí vhodnou kosmetiku.

A nejdůležitější rada na konec - dopřejte si dostatečný a kvalitní spánek.

A když spánek nepřichází...

Příležitostnou nebo chronickou nespavostí podle statistik trpí až 35 % dospělých Evropanů, stejná čísla hlásí i Spojené státy. Mnoho příčin nespavosti ale poměrně snadno odstraníte.

Dodržujte pár pravidel a zbavte se nevhodných návyků:

  • konec dne si zpříjemněte jógou, poslechem hudby nebo relaxací,
  • před spaním snižte teplotu v místnosti a vyvětrejte,
  • nevystavujte se večer modrému světlu z obrazovek a monitorů.

Vzbuďte se každý den krásnější a s dobrou náladou. Kvalitní spánek je totiž jedním z 6 tipů, kterými můžete ihned začít bojovat proti vráskám.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Potvrzeno: kosmetika odbourává stres

Trochu klidu bychom si měli dopřávat co nejčastěji. I během péče o pleť. Pokud máte pocit, že vám péče o pleť pomáhá relaxovat, nemýlíte se. Výzkum potvrdil, že kosmetika snižuje hladiny stresu.

20 faktů o kyselině hyaluronové

Některé už možná znáte, jiné vás třeba překvapí. Kyselina hyaluronová si nezískala svou oblibu jen pro své úžasné hydratační účinky, ale i mnoho ostatních vlastností. Sesbírali jsme pro vás hned dvě desítky faktů o této kosmetické stálici.

6 v 1. Zjistěte, co je vše součástí našeho antioxidačního oleje

Pleť vyžaduje vitamíny a kyseliny, které ji ochrání před nástrahami vnějších vlivů. Právě tyto složky mají velké zastoupení v antioxidačních olejích. V tom našem se jich snoubí hned několik.