Kvalitní spánek je pro pleť nezbytný. A zatočí i s jarní únavou

Zpět

Odborníci se na příčinách jarní únavy nemohou shodnout. Podle jedné teorie se tělo vyrovnává se stresem ze změny ročního období. Podle jiné zase vydává výrazně větší množství energie než v zimě, protože se snaží využít náhlý přísun tepla a světla. Ať už je příčina jakákoliv, jarní únava má negativní vliv na naši psychiku, zdraví i vzhled.

Nejlepší obrana proti jarní únavě je poslechnout své tělo a dopřát mu dostatečnou regeneraci během kvalitního spánku.

Příčiny jarní únavy nejsou zcela jasné. Následky nám ale nové roční období nezpříjemňují.

Co se s naším tělem ve spánku děje

Spánek je přirozený regenerační mechanismus. Odpočinek a čas na obnovu potřebují nejen svaly, ale také vnitřní orgány. Snižuje se tělesná teplota, zpomaluje dech.

Nadvěsek mozkový (část mezimozku) produkuje v noci hormon melatonin. Ten má mimořádně vysoké antioxidační účinky, kterými chrání naše tělo.

Chvíli po usnutí mozek uvolní největší dávku růstového hormonu, který má na starosti nejen růst, ale také regeneraci a hojení celého těla, tedy i kůže.

Tmavé kruhy pod očima sice můžete zamaskovat, ale je lepší jim předejít.

Proč máme kruhy pod očima

Nedostatečný spánek si vybírá svoji daň nejen dlouhodobě. O našem ponocování kvůli temným kruhům pod očima ví celé okolí hned následující den.

Kruhy pod očima způsobují drobné cévky, které prosvítají tenkou pokožkou v okolí očí.

Pokud jsme kvůli nevyspání ve stresu a více unaveni, produkují naše nadledviny hormon kortizol. Ten zvyšuje odolnost těla vůči stresu a pomáhá mu připravit se na boj nebo útěk. Zvyšuje tlak a zadržuje vodu v těle. Rozšiřuje tím, mimo jiné, i cévky pod očima.

Pokud povrch cévky popraská, začne se v jejím okolí rozkládat malé množství z cévky uvolněné krve. Tělo odbourává uvolněný hemoglobin a vznikají tmavá barviva - vaše kruhy pod očima.

Kvůli zadržování vody kortizolem vznikají také snadněji otoky a k tmavým skvrnám pod očima se přidávají i nateklá víčka a oční okolí.

Udržte si krásnou pleť jarní únavě navzdory

S kruhy pod očima a unavenou pletí můžete bojovat:

  • dostatečně pijte,
  • nepřehánějte to se solí ani alkoholem,
  • při práci na počítači nastavte nižší kontrast barev a menší zářivost monitoru,
  • zmírňujte otoky pod očima chlazením
  • a používejte na citlivé oční okolí vhodnou kosmetiku.

A nejdůležitější rada na konec - dopřejte si dostatečný a kvalitní spánek.

A když spánek nepřichází...

Příležitostnou nebo chronickou nespavostí podle statistik trpí až 35 % dospělých Evropanů, stejná čísla hlásí i Spojené státy. Mnoho příčin nespavosti ale poměrně snadno odstraníte.

Dodržujte pár pravidel a zbavte se nevhodných návyků:

  • konec dne si zpříjemněte jógou, poslechem hudby nebo relaxací,
  • před spaním snižte teplotu v místnosti a vyvětrejte,
  • nevystavujte se večer modrému světlu z obrazovek a monitorů.

Vzbuďte se každý den krásnější a s dobrou náladou. Kvalitní spánek je totiž jedním z 6 tipů, kterými můžete ihned začít bojovat proti vráskám.

Mohlo by vás zajímat

Kategorie

Šetrná opalovací emulze: jak pracujeme s celosvětovým unikátem

Když jsme se rozhodli, že uvedeme produkt se zbrusu novým materiálem, bylo nám jasné, že proces s sebou ponese mnoho výzev. Přečtěte si, jak ladíme a testujeme opalovací emulze s přírodním polymerem P3HB.

Ředitel NAFIGATE Cosmetics sdílí postřehy z italského kosmetického veletrhu

V půlce března se uskutečnila jedna z nejprestižnějších kosmetických akcí v Evropě. Veletrh Cosmoprof přilákal přes 200 000 návštěvníků a více než 2 000 vystavovatelů. Ondřej Mynář, ředitel NAFIGATE Cosmetics, se zde rozhodl načerpat inspiraci. Přečtete si, co si z veletrhu odnesl.

Víme, jak nejlépe připravit pokožku na léto plné slunce

Opalovací přípravky máme nachystané. Klobouky čekají v šatníku a sluneční brýle na botníku. Horké letní dny jsou tady. Před sluněním je ale důležité vědět, jak se na léto správně připravit. A i sluneční záření nám k tomu pomůže.